Funkčné dobroty z prírodných surovín bez pridaného cukru / bez palmového oleja / bez aditív.

Jak snížit hmotnost zdravě

Jak snížit hmotnost zdravě

Ako dosiahnuť zníženie hmotnosti zdravo.

 

V Severnej Amerike bola publikovaná najväčšia štúdia, ktorá kedy porovnávala mieru obezity u ľudí, ktorí jedia prevažne rastlinnú stravu a tých ktorí jedia prevažne živočíšnou. Jedáci mäsa boli na vrchole rebríčka s priemerným indexom telesnej hmotnosti (BMI) 28,8 - takmer obézny. Flexitaristé (ľudia, ktorí nejedia mäso každý deň) si viedli lepšie. Ich (BMI) bolo 27,3.

 

Ale aj vegetariáni však môžu trpieť vysokým výskytom chronických ochorení, ak jedia veľa spracovaných potravín. Vezmite si napríklad Indii, kde sa miera cukrovky, srdcových chorôb, obezity a mŕtvice zvýšila oveľa rýchlejšie, než by sa dalo očakávať vzhľadom k relatívne malému nárastu spotreby mäsa na hlavu. To bolo čiastočne spôsobené zjavným posunom od hnedej ryže k bielej a nahradením iných rafinovaných uhľohydrátov a produktov rýchleho občerstvenia za tradičné indické (strukoviny, ovocie, zeleninu, celozrnné produkty, orechy a semená).

 

Rozhodujúce pre zdravé chudnutie sú potraviny rastlinného pôvodu a obmedzenie konzumácie priemyselne "ultra spracovaných" potravín.

 

Podrobnejšie údaje o tejto téme nájdete v knihe Dr. Greger, How Not to Diet. Zhŕňa optimálne kritériá, ktoré umožňujú chudnutie a zároveň zvažuje, ako tieto potraviny skutočne ovplyvňujú naše zdravie a dlhovekosť.